3 rzeczy przed zleceniem wykonania strony internetowej
Co potrzebujemy zanim zlecimy projekt wykonania firmowej STRONY WWW?
W swojej karierze wiele razy miałam do czynienia z tak zwanymi niecierpliwymi klientami. Wiele razy firmy chciały skutecznego i szybkiego wykonania zleconych zadań.
Co do pierwszego w pełni się zgadzam, jeśli chodzi o to drugie to zawsze jest to kwestia problematyczna,a nawet sporna.
Doświadczenie nauczyło mnie studzić emocje zapalonych klientów i podchodzić do tego z przymrużeniem oka.
Jeśli coś jest na szybko, to mogą być z tego tylko problemy. Poważnie...warto dwa razy się zastanowić.
Jest to ważna kwestia z której mało doświadczeni graficy czy projektanci nie zdają sobie do końca sprawy.
Pojawia się więc problem jak zrobić, zeby klient wyszedł na tym dobrze, a nasi współpracownicy nie znienawidzili nas za natłok zadań do wykonania.
Najlepiej od początku jasno określic plan działania i na bieżaco go weryfikować.
Wymagać poszczególnych elementów z materiałów jakie musi dostarczyć klient.
Przed rozpoczęciem prac projektowych jest to bardzo ważne, bez tego nie zalecałabym w ogóle rozpoczynać jakichkolwiek ustaleń z naszym klientem odnósnie wizualnych kwestii.
Jeśli spotkamy się z niedotrzymywaniem terminów, wina za to będzie leżała po stronie klienta a nie naszego biura, a umowa jaką spiszemy na początku będzie tego dowodem.
Ale do meritum:
3 rzeczy do wykonania dla klienta przed zleceniem projektu strony www:
- logotypy
- kolorystyka
- zakres menu
W dalszej kolejności:
- teksty
- zdjęcia
- filmy
- pozostałe elementy graficzne
Rzecz jest o stronie internetowej a rozpoczęłam od logo/logotypu czy znaku firmowego. Zapytacie dlaczego to w ogóle się pojawiło.
Polski rynek jest na tyle specyficzny, że wiele firm dopiero przy projektowaniu strony internetowej orientuje się, że warto zmienić i porządnie zaprojektować wizerunek swojej firmy- czyli stworzyć porządną identyfikację wizualną i w tym logo/znak firmowy.
Zazwyczaj jednak budżet mocno ogranicza małe firmy, które najczęsciej zlecają wykonanie logo, księgi znaku, wizytówek, ulotek, strony www. Nie jest to pełna identyfikacja, ale zawsze to już jakiś początek.
I to i tak nie jest najgorsza sytuacja ponieważ mamy szansę stworzyć spójny wizerunek firmowy.
Komunikacja z klientem to podstawa dobrego projektu.
Musimy zdobyć zaufanie klienta i poprowadzić go przez ten czasami ciężki, kosztowny proces i pokazać mu, że te działania w sposób pozytywny wpłyną na jego biznes.
Przyniosą większe zainteresowanie firmą co przełoży się na zwiększenie liczby klientów i oczywiście na zysk.