Eko trend - zmiany dla planety

Eko trend - zmiany dla planety

Zmiana to jedyne co jest ostatnio w naszym życiu pewne.

Zaczynając od dużych brandów, marek i korporacji  wszyscy muszą podążać za zmieniającym się światem.

Dużym markom jest oczywiście łatwiej, bo lżej znoszą kryzysy, ale są na to odpowiednio przygotowane - czyli posiadają wypracowane zabezpieczenia finansowe .

Dla dużych firm zmiany są normą. Żeby dopasować się do zachodzących zmian firmy muszą zmieniać swoją ofertę.

Przykładowo duża i chyba wszystkim bardzo dobrze znana marka Coca-cola od kilku już lat pracuje nad stworzeniem ekologicznej butelki. Dla tak dużej firmy jest to wielkie wyzwanie. Wprowadzone zmiany opakowania miałyby też ogromny wpływ na środowisko, poprzez zmniejszenie skali produkcji plastiku tej firmy na całym świecie,

Nowa eko butelka produkowana przez markę Coca-Cola

Innym bardzo dobrym przykładem jest wielki meblarski koncern Ikea. Firma odmówiła wydawania papierowej wersji swojego katalogu ze względu właśnie na środowisko. Po wykonaniu szeregu badań i testów liczby pokazały, że większość społeczeństwa nie jest zainteresowan papierową wersją. Okazało się, że i tak spora liczba odbiorców tej marki czyta i przegląda nowości na telefonie, sprawdzając tym samym od razu dostępność towaru i zgodnośc z opisem.

Marki wydają ogromne budżety na zmiany logo, haseł reklamowych a nawet całej identyfikacji firmy. W przypadku wspomnianej  wcześniej ikei, firma wypracowała nowe hasło czyli - Roślinna rewolucja - odpowiadając na zmieniające się nawyki żywieniowe swoich klientów.

Marka postanowiła dopasować się do swoich  klientów i wprowadziła ekologiczne, wegańskie menu do swoich restauracji. Badania wykazały, że taki zabieg będzie w przyszłości procentował i wzbudzi w klientach pozytywne emocje.

Nowe wegańskie menu w ikea.

Utożsamianie się użytkownika - klienta z marką to temat na kolejny wpis, marka meblowa potrafi to bardzo dobrze rozegrać.

Kolejnym bardzo dobrym przykładem są koncerny samochodowe, które co jakiś czas zaskakują nas zmieniając swoje logo i hasła reklamowe.

Z ostatnich dużych przemian skorzystała marka Peugeot, która powróciła do wizji swojego logotypu z lat 60. W ubiegłym roku marka obchodziła 210- lecie istnienia.  Jak tłumaczy gigant motoryzacyjny zmiana była spowodowana integracja marki z innym dużym  koncernem Stellantis i wejście Peugeota do segmentu premium.

Nowe logo Peugeot

Najnowsze auto z nowym logo pojawi się już na początku tego roku. Cały branding ma ulegać zmianie przez kolejne 2 lata.

Zmiany w logo marki mają symbolizować proces przeksztalceń w firmie i dążeniu do propagowania pojazdów elektrycznych.

Jest to kolejny przykład w którym marka chce dopasować się do zmian zachodzących w naszym środowisku i przeciwdziałać dalszemu zaśmiecaniu i truciu planety.

Wielke koncernów podkreśla chęć zmiany. Jak na razie na naszych drogach nie ma zbyt wiele przykładów aut elektrycznych. Powoli się to zmienia, ale moim zdaniem dzieje się to zbyt wolno, żeby miało realny wpływ na nasze środowisko ,przynajmniej w naszym kraju. Chęci są dobre, ale rzeczywistość trochę odbiega od założeń spisanych na papierze.

Zmiany są potrzebne, a nawet konieczne. Tak jak to, że firmy muszą  inwestować w reklamę czy promocję, żeby być atrkacyjnym i widocznym dla swoich odbiorców. Budowanie marki trwa latami a odbiór firmy przez klientów jest długim i żmudnym procesem na który składa się wiele czynników. Warto jednak w to zainwestować, bo to pózniej zaprocentuje.

#opakowanie#marka#eko#zerowaste#ikea#cocacola#brand#zmiana#srodowisko

musto